In a perfect world, Asset management software would just be about keeping track of everything you own. But when it comes to being responsible for all the coffee stained keyboards, lapsed warranties and broken printers, things don’t seem all that simple and easy.

Which is exactly why you need Freshservice IT Asset Management software. When you manage your assets on Freshservice, you can keep a track of all the CIs and assets lifecycle right through your service desk.

Características del software de administración de activos de TI (ITAM, por sus siglas en inglés) Freshservice

  • Especificaciones y propiedades CMDB.
  • Lleva un seguimiento de los CI y adminístralos en la red y fuera de ella.
  • Sonda de descubrimiento para detectar nuevos activos.
  • Coloca relaciones a activos vinculados o utilizados.
  • Asigna incidentes y solicitudes de servicio a un CI en particular.
  • Interrelaciona contactos de proveedores con el catálogo de servicios.
  • Gastos y costos de mantenimiento todos tabulados.
  • Análisis de impacto en todos los CI.
  • Inventario de hardware y escaneo de software.
  • Lleva un seguimiento de las licencias de software.

A complete package of various features of Freshservice IT Asset management software to keep your service desk running smoothly.

Why Freshservice IT Asset Management Software for your business?

CMDB: Find all the CI details on one screen

Find information for all your CIs on the CMDB (Configuration Management Database). This covers every minute detail right from the CI type, customer details, IP addresses and associated expenses, to warranty and vendor details and the location of the CI. Save your time spent on switching screens back and forth.

Track Asset health and predict threats

Freshservice IT Asset Management Software allows you to link incidents, service requests problems and changes with any given assets. Manage your inventories and study the health of an asset and proactively diagnose potential threats.



Automate asset discovery

Freshservice Discovery Probe automatically scans and identifies any new additions of asset to your network. Now is the good time to bid goodbye to filling forms, forgotten assets and the possibility of error. Download the probe to your computer and link with your network, the software scanning starts searching for new arrivals on your network and update periodically. We give it an extra edge with the amazing feature of providing detailed history of hardware and software inventory, and Microsoft SCCM for advanced discovery.

Gauge the impact and prioritise assets better

Every component of your assets affect many end users and are linked to several other CIs. This means they are co-dependent and breakdown of either of the machinery is sufficient to create a dominos effect. With Freshservice Asset Management Software you can view the relationship status along with the impact and different connections to different assets right through the CMDB. This helps you in assessing the dependencies of assets and prioritize any actions based on these information.

Calculate Depreciation Costs and other expenses

IT Asset Management software allows you to calculate asset depreciation in three modes - Declining balance, Straight Line and Sum-of-years -digits method. Keep a record of different type of expenses along with its cost to help you measure the assets value at different stages throughout the asset lifecycle.

Understand the procurement and status of your products

The Product Catalogue provides information about all the CIs and assets that are currently being used in your organization. This not only helps you categorize assets based on their modes of procurement, but also lets you check the the status of an asset by telling you if the asset is retired, in production or in the pipeline.



Benefits of Freshservice IT Asset Management Software:

  • Administración del ciclo de vida de los activos: Lleva un seguimiento del ciclo de vida completo del software de administración de activos de TI, desde la adquisición, el mantenimiento, la devaluación hasta la eliminación. El catálogo de productos y la administración de proveedores llevarán un seguimiento de las órdenes de compra. Conoce el costo de propiedad total de un activo en cualquier momento dado.

  • Mejor optimización de activos: Identifica posibles amenazas activamente de acuerdo a los tickets vinculados. El análisis de relaciones de CI ayuda a entender el impacto y a decidir las medidas por tomarse. Ten mejores condiciones para resolver tickets más rápido y para una administración de cambios eficaz.

  • Controla los datos de tus activos de TI: Documenta cada faceta de tu software de administración de activos preparado para la ITIL a fin de entender su valor nominal en cualquier momento dado. Tener datos precisos te ayudará a encontrar soluciones en vez de generar más problemas.

  • Descubre nuevos activos fácilmente: La sonda de descubrimiento automatiza tu inventario de software del servicio de ayuda. Puedes buscar, recopilar datos y clasificarlos en solo unos clics. Ahórrate el tiempo necesario para recopilar todos los puntos de datos.

  • Herramienta de administración de activos de TI en línea: Ya no tienes que preocuparte más por la privacidad y el mantenimiento de los datos al tener todo almacenado en la nube. Cumple fácilmente con las políticas de SLA y accede a tus datos desde cualquier lugar. Controla y administra tu hardware e inventario de TI desde tu servicio de ayuda. Por si esto fuera poco, también puedes administrar todos los dispositivos móviles en tu red.